Rząd opowiada się przeciwko bezpośrednim pociągom Intercity z Lublina do Białegostoku po zelektryfikowanej linii Tłuszcz- Pustelnik- Grzebowilk- Pilawa.

 Szanowny Panie Redaktorze,

 

obecnie nie ma planów zmiany trasy przejazdu pociągów międzywojewódzkich (dalekobieżnych) w relacji Białystok – Warszawa oraz Lublin – Warszawa. Linia kolejowa nr 13, łącząca Tłuszcz z Pilawą przez Pustelnik, Grzebowilk ma charakter regionalny.

 

 

Z poważaniem

 

Anna Szumańska
Rzecznik prasowy

Biuro Komunikacji


22 630 11 22

gov.pl/infrastruktura

 

ul. Chałubińskiego 4/6, 00-928 Warszawa

 

 

 

Od: adam
Wysłano: poniedziałek, 18 listopada 2024 11:24
Do: media <media    mi.gov.pl>
Temat: Pytanie Białystok- Lublin- Przemyśl

 

Szanowni Państwo, Na wschodniej ścianie Polski brakuje szybkich połączeń Intercity. Co MI sądzi aby uruchomić szlak kolejowy Białystok Lublin wykorzystując dwie ostatnio zmodernizowane linie (Lublin- Warszawa i B-stok- Warszawa) i łącznicę Tłuszcz-

Szanowni Państwo, Na wschodniej ścianie Polski brakuje szybkich połączeń Intercity. 
Co MI sądzi aby uruchomić szlak kolejowy Białystok Lublin wykorzystując dwie ostatnio zmodernizowane linie  (Lublin- Warszawa i B-stok- Warszawa) i łącznicę Tłuszcz- Pustelnik- Arynów - Grzebowilk-Sufczyn- Pilawa, by osiągnąć czas przejazdu 2 godziny 45 minut trasą z zupełnym pominięciem Warszawy? Pociąg zatrzymywałby się np. w Tłuszczu, na nowozbudowanym przystanku Mińsk ul. Warszawska, w Dęblinie i Puławach Miasto. Co MI sądzi by skomunikować Polskę Wschodnią i tą trasę wydłużyć np. aż do Przemyśla p. Stalową Wolę,  Leżajsk, Nisko.

Pozdrawiam,
Adam Fularz

Białostocka24

Dolina Zielona 24a Zielona Gora 

Komentarze