Rząd opowiada się przeciwko bezpośrednim pociągom Intercity z Lublina do Białegostoku po zelektryfikowanej linii Tłuszcz- Pustelnik- Grzebowilk- Pilawa.
Szanowny Panie Redaktorze,
obecnie nie ma planów zmiany trasy przejazdu pociągów międzywojewódzkich (dalekobieżnych) w relacji Białystok – Warszawa oraz Lublin – Warszawa. Linia kolejowa nr 13, łącząca Tłuszcz z Pilawą przez Pustelnik, Grzebowilk ma charakter regionalny.
Z poważaniem
Anna Szumańska
Rzecznik prasowy
Biuro Komunikacji
22 630 11 22
gov.pl/infrastruktura
ul. Chałubińskiego 4/6, 00-928 Warszawa
Od: adam
Wysłano: poniedziałek, 18 listopada 2024 11:24
Do: media <media mi.gov.pl>
Temat: Pytanie Białystok- Lublin- Przemyśl
Szanowni Państwo, Na wschodniej ścianie Polski brakuje szybkich połączeń Intercity. Co MI sądzi aby uruchomić szlak kolejowy Białystok Lublin wykorzystując dwie ostatnio zmodernizowane linie (Lublin- Warszawa i B-stok- Warszawa) i łącznicę Tłuszcz-
Szanowni Państwo, Na wschodniej ścianie Polski brakuje szybkich połączeń Intercity.
Co MI sądzi aby uruchomić szlak kolejowy Białystok Lublin wykorzystując dwie ostatnio zmodernizowane linie (Lublin- Warszawa i B-stok- Warszawa) i łącznicę Tłuszcz- Pustelnik- Arynów - Grzebowilk-Sufczyn- Pilawa, by osiągnąć czas przejazdu 2 godziny 45 minut trasą z zupełnym pominięciem Warszawy? Pociąg zatrzymywałby się np. w Tłuszczu, na nowozbudowanym przystanku Mińsk ul. Warszawska, w Dęblinie i Puławach Miasto. Co MI sądzi by skomunikować Polskę Wschodnią i tą trasę wydłużyć np. aż do Przemyśla p. Stalową Wolę, Leżajsk, Nisko.
Pozdrawiam,
Adam Fularz
Białostocka24
Dolina Zielona 24a Zielona Gora
Komentarze
Prześlij komentarz