Przetarg na Modernizację Linii Kolejowej z Warszawy do Lublina za 3,5 mld zł

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły ambitny projekt modernizacji linii kolejowej nr 7 na odcinku Otwock – Lublin, który ma na celu skrócenie czasu podróży między Warszawą a Lublinem do 90 minut. Projekt, który ma kosztować blisko 3,5 miliarda złotych, obejmie remont 150 km torów, a prace miały się zakończyć się w 2020 roku. Do chwili obecnej ich nie zakończono, oto odpowiedź:

Od media Do wydawnictwo na s. wieczorna.pl Data Pt 13:35 Szanowny Panie Redaktorze, zapowiadane skrócenie czasu podróży na trasie Warszawa – Lublin będzie możliwe po ukończeniu wszystkich prac inwestycyjnych. Z poważaniem Anna Szumańska Rzecznik prasowy Biuro Komunikacji (..) gov.pl/infrastruktura ul. Chałubińskiego 4/6, 00-928 Warszawa


Inwestycja, oczekiwana zwłaszcza przez mieszkańców województwa lubelskiego, znacząco zwiększyć miała przepustowość linii oraz komfort i bezpieczeństwo podróży. Pociągi pasażerskie będą mogły rozwijać prędkości do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h, co znacznie przyspieszy podróż między dwoma miastami.

Projekt zakładał również budowę nowego toru na odcinku Otwock – Pilawa, modernizację sieci trakcyjnej, wymianę rozjazdów, a także montaż nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Na zmodernizowanych przystankach i stacjach zostać miały zainstalowane wiaty, ławki, nowe oświetlenie, a także systemy informacji pasażerskiej. Wszystkie obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz podróżujących z ciężkim bagażem.

Dla zwiększenia bezpieczeństwa na remontowanym odcinku zostać miały wybudowane nowe wiadukty kolejowe oraz 11 przejść dla pieszych pod torami. Ponadto, modernizacja przyczyni się do poprawy stanu dróg na przejazdach kolejowo-drogowych.

Znaczenie tej modernizacji wykracza poza granice regionu – linia nr 7 jest kluczowym szlakiem łączącym Lublin z innymi ośrodkami w Polsce oraz na Ukrainie, co sprzyja rozwojowi gospodarczemu i integracji międzynarodowej.

Modernizacja linii kolejowej nr 7 to krok milowy w realizacji narodowej strategii transportowej, który wpłynie na zwiększenie atrakcyjności inwestycyjnej Lubelszczyzny oraz na zacieśnienie więzi gospodarczych i kulturowych między regionami Polski.

opr. Adam Fularz oraz sztuczn. intelig.

Komentarze