Wniosek aby w ramach Lubelskiej Kolei Aglomeracyjnej kursowały początkowo "pociągi lotniskowe"
do UMWL
Zmiana propozycji
Wnoszę aby w ramach Lubelskiej Kolei Aglomeracyjnej kursowały początkowo "pociągi lotniskowe", które byłyby przedłużone z dworca głównego do stacji Motycz ze zmianą kierunku na stacji Lublin Zemborzyce. Dla ruchu aglomeracyjnego odbudowanoby przystanek na północ od dzielnicy Zemborzyce.- Lublin Zalew.
Wnoszę aby w ramach Lubelskiej Kolei Aglomeracyjnej kursowały początkowo "pociągi lotniskowe", które byłyby przedłużone z dworca głównego do stacji Motycz ze zmianą kierunku na stacji Lublin Zemborzyce. Dla ruchu aglomeracyjnego odbudowanoby przystanek na północ od dzielnicy Zemborzyce.- Lublin Zalew.
Kolej kursowałaby poczatkowo kilka razy dziennie, jako test usługi.
Proponowana zmiana trasy usługi:
- Motycz
- Stasin Płn.
- Lublin Wschód
- Lublin Zalew - nowy przystanek, odbudowa
- Lublin Zemborzyce zmiana kierunku
- Lublin Główny
- Lublin Północny
- Świdnik Miasto
- Lublin Airport
Pozdrawiam
Adam
Załączniki:
obecny rozkład kolei na lotnisko oraz korespondencja.
Szanowni Państwo,
Zwracam się z wnioskiem - o odbudowę systemu szybkiej kolei miejskiej ze środków programu Kolej Plus.
Ta inwestycja- relatywnie mała- umożliwi rozwój kolei w regionie. Na przykład umożliwi odtworzenie- już raczej nieczynnej- kolei miejskiej typu SKM, która w latach swojej świetności kursowała w relacji np. do Świdnika- Miasto. Niestety, dziś- torowiska kolei aglomeracyjnej są likwidowane, jak np. torowisko do dzielnicy Kraśnika- Kraśnik Fabryczny.
Podobną propozycję przedstawiliśmy w Zamościu, gdzie także jest możliwość renesansu kolei w wersji- tak popularnej w Europie Zachodniej- kolei miejskiej lub aglomeracyjnej. Połączenia miejskie i podmiejskie mógłby obsługiwać- nowoutworzony przewoźnik- np. Lubelska Kolej Aglomeracyjna sp. z o.o., który przejąłby część autobusów szynowych posiadanych przez władze województwa i mógłby także zarządzać torowiskiem do centrum miasta. Takie inicjatywy stworzono w ostatnich latach w Krakowie, Łodzi, Warszawie, Wrocławiu, GOP. Pozwoliło to na wprowadzenie w aglomeracjach kursujących co 20- 30 minut pociągów kolei miejskich i podmiejskich.
Zachęcam do podjęcia starań na rzecz poprawy stopnia wykorzystania kolei w aglomeracji Lublina. Bez budowy nowych odcinków torowisk- co w warunkach licznych likwidacji linii kolejowych w woj Lubelskim, jest często ich odbudową wkrótce po ich likwidacji- nie ma mowy o renesansie kolei w ruchu wewnątrzaglomeracyjnym. Konieczna jest budowa nowych linii, nowych torów dla ruchu aglomeracyjnego. Propozycję, obejmującą małą część relacji- załączam jako załącznik do poczty email.
Z Lublina Gł. do stacji Świdnik Miasto lub Świdnik Wschodni kursować by mogła kolej aglomeracyjna (oznaczenie S1) dogęszczająca takt do np. 10 lub 20 minut (tj. 6 pociągów na godzinę w tej relacji). Jednakże, z uwagi na możliwość wprowadzenia połączeń regionalnych dających na odcinku Lublin- Świdnik ruch co 30 minut połączenie takie może być opcjonalne i zależne od popytu i stopnia zapełnienia, lub przepełnienia taboru linii regionalnych. Niemniej, takie dogęszczenie ruchu wydaje się zasadne. W dalszej przyszłości linia mogłaby zostać przedłużona do os. Czuby Południowe, z budową 2-3 nowych przystanków. Wówczas Lublin miałby namiastkę miejskiego transportu szynowego.
Ciekawą propozycją jest odbudowa historycznej bocznicy kolejowej- toru prowadzącego w kierunku północnej części śródmieścia miasta. Byłaby ona przedłużona doobecnego Dworca Autobusowego w Lublinie. Wykorzystanoby dawny przebieg bocznicy kolejowej, do dziś zachowany. Zbudowanoby odcinek nowego toru w śródmieściu. Wówczas mogłaby powstać w Lublinie kolej miejska z prawdziwego zdarzenia. Możliwe, że z czasem mogłaby objąć inne osiedla. Propozycję systemu 3 linii: oznaczonych S1, S2, S3, załączyłem w tekście.
Władze regionu zdecydowały się na budowę linii do portu lotniczego Świdnik. Ale dla rentowności połączeń kolejowych w regionie odbudowa- początkowo "ślepo zakończonej" linii do śródmieścia Lublina wydaje się o wiele bardziej istotna. Wówczas- możliwa jest niemal od razu realizacja szybkiej kolei miejskiej w Lublinie. Bez odbudowy - częściowo przecież istniejącego już w przeszłości- połączenia do północnej części centrum miasta, ten pomysł się może nie powieść.
opr. na podst. Google Maps.
Fot. Plan miasta- archiwalny- z zaznaczonym przebiegiem bocznicy w stronę północnego śródmieścia miasta. To ta bocznica byłaby przedłużona do dworca autobusowego w Lublinie. Byłby to najprawdopodobniej początkowo tylko niezelektryfikowany tor z mijankami zwiększającymi przepustowość tego odcinka do umożliwiającej ruch w takcie co 5 minut w obu kierunkach.
opr. A. Fularz
--
ROZKŁAD PKP 13.06.2021-28.08.2021
Przyjazdy
Lublin Główny | Lublin Północny | Świdnik Miasto | Lublin Airport | Dni kursowania |
8:20 | 8:24 | 8:33 | 8:37 | poniedziałek, piątek |
10:10 | 10:14 | 10:24 | 10:27 | wtorek, czwartek, sobota (poza 17.06. i 24.06.) |
16:45 | 16:49 | 16:57 | 17:00 | środa, czwartek, niedziela |
20:10 | 20:14 | 20:22 | 20:25 | codziennie (od 14.06. do 28.08.) |
Odjazdy
Lublin Airport | Świdnik Miasto | Lublin Północny | Lublin Główny | Dni kursowania |
11:04 | 11:07 | 11:18 | 11:23 | poniedziałek, piątek |
12:33 | 12:36 | 12:45 | 12:50 | wtorek, czwartek, sobota (poza 17.06. i 24.06.) |
19:38 | 19:41 | 19:50 | 19:54 | środa, czwartek, niedziela |
22:29 | 22:32 | 22:41 | 22:45 | codziennie (od 14.06. do 28.08.) |
---------- Forwarded message ---------
Od: Adam Fularz
Date: czw., 6 sie 2020 o 12:23
Subject: o odbudowę zlikwidowanej Lubelskiej Szybkiej Kolei Miejskiej ze środków "Kolej Plus"
To: <krzysztof.zuk na s.lublin.eu>
Od: Adam Fularz
Date: czw., 6 sie 2020 o 12:23
Subject: o odbudowę zlikwidowanej Lubelskiej Szybkiej Kolei Miejskiej ze środków "Kolej Plus"
To: <krzysztof.zuk na s.lublin.eu>
Merkuriusz Polski dzieje wszystkiego świata w sobie zamykający dla informacji pospolitej. Od 3 stycznia 1661.
adres witryny:
Apel edycji "Lubelska.eu" wydawnictwa Merkuriusz Polski!
Do UM Lublin
Niestety, pokosztuje to nieco pieniędzy. Konieczna jest np. odbudowa zlikwidowanego- ongiś przecież częściowo istniejącego- połączenia kolejowego do centrum miasta Lublina. Kolej- co prawda najprawdopodobniej tylko towarowa- docierała znacznie bliżej centrum miasta.
Możliwe jest odtworzenie dawnej linii kolejowej- dość współcześnie zlikwidowanej- i przedłużenie jej do obecnego dworca autobusowego, na północ od Starego Miasta. niedziela, 15 lutego 2015
Szansa na Lubelską Kolej Miejską?
Z Lublina Gł. do stacji Świdnik Miasto lub Świdnik Wschodni kursować by mogła kolej aglomeracyjna (oznaczenie S1) dogęszczająca takt do np. 10 lub 20 minut (tj. 6 pociągów na godzinę w tej relacji). Jednakże, z uwagi na możliwość wprowadzenia połączeń regionalnych dających na odcinku Lublin- Świdnik ruch co 30 minut połączenie takie może być opcjonalne i zależne od popytu i stopnia zapełnienia, lub przepełnienia taboru linii regionalnych. Niemniej, takie dogęszczenie ruchu wydaje się zasadne. W dalszej przyszłości linia mogłaby zostać przedłużona do os. Czuby Południowe, z budową 2-3 nowych przystanków. Wówczas Lublin miałby namiastkę miejskiego transportu szynowego.
Ciekawą propozycją jest odbudowa historycznej bocznicy kolejowej- toru prowadzącego w kierunku północnej części śródmieścia miasta. Byłaby ona przedłużona doobecnego Dworca Autobusowego w Lublinie. Wykorzystanoby dawny przebieg bocznicy kolejowej, do dziś zachowany. Zbudowanoby odcinek nowego toru w śródmieściu. Wówczas mogłaby powstać w Lublinie kolej miejska z prawdziwego zdarzenia. Możliwe, że z czasem mogłaby objąć inne osiedla. Propozycję systemu 3 linii: oznaczonych S1, S2, S3, załączyłem w tekście.
Władze regionu zdecydowały się na budowę linii do portu lotniczego Świdnik. Ale dla rentowności połączeń kolejowych w regionie odbudowa- początkowo "ślepo zakończonej" linii do śródmieścia Lublina wydaje się o wiele bardziej istotna. Wówczas- możliwa jest niemal od razu realizacja szybkiej kolei miejskiej w Lublinie. Bez odbudowy - częściowo przecież istniejącego już w przeszłości- połączenia do północnej części centrum miasta, ten pomysł się może nie powieść.
opr. na podst. Google Maps.
Fot. Plan miasta- archiwalny- z zaznaczonym przebiegiem bocznicy w stronę północnego śródmieścia miasta. To ta bocznica byłaby przedłużona do dworca autobusowego w Lublinie. Byłby to najprawdopodobniej początkowo tylko niezelektryfikowany tor z mijankami zwiększającymi przepustowość tego odcinka do umożliwiającej ruch w takcie co 5 minut w obu kierunkach.
opr. A. Fularz
--
Adam Fularz
Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623
Komentarze
Prześlij komentarz