Komunikat: Z Lublina w Polskę. PKP Intercity prezentuje rozkład jazdy na sezon 2019/2020 dla województwa lubelskiego
Komunikat
prasowy Warszawa, 12 grudnia 2019 r.
Z
Lublina w Polskę.
PKP
Intercity prezentuje rozkład jazdy na sezon 2019/2020 dla
województwa lubelskiego
Blisko
dwa razy więcej połączeń z i do Lublina, powrót bezpośrednich
połączeń do wielu miast w całej Polsce – to najważniejsze
nowości dla województwa lubelskiego w nowym rocznym rozkładzie PKP
Intercity, który wejdzie w życie w niedzielę 15 grudnia 2019 roku.
W
nowym rocznym rozkładzie jazdy niemal dwukrotnie zwiększa się
liczba połączeń z i do Lublina. Lublinianie będą mogli korzystać
teraz z 15 par pociągów. Na
tory wraca siedem par pociągów z Warszawy trasą podstawową przez
Pilawę i Dęblin. Liczba połączeń między Lublinem a stolicą
wzrośnie z ośmiu do dziewięciu. Powrót na podstawową trasę
sprawia, że czas podróży do Warszawy skraca się do około 2
godzin i 30 minut.
Zwiększy
się także liczba połączeń z Lublina w inne rejony Polski. Ze
stolicy Lubelszczyzny będzie można dojechać bezpośrednio m.in. do
Wrocławia, Katowic, Poznania, Krakowa, Szczecina, Zielonej Góry,
Bydgoszczy, Torunia, Łodzi, Rzeszowa czy Kielc. Między innymi
dzięki nowemu pociągowi IC Bolko
relacji Lublin – Szczecin przez Kielce, Wrocław i Zieloną Górę.
Do Krakowa, Katowic i Wrocławia pociągi pojadą trasą przez
Stalową Wolą i Rzeszów, dzięki czemu liczba par pociągów do
największego miasta województwa podkarpackiego zwiększy się do
czterech.
W
nowym rozkładzie zwiększy się bezpośredniość połączeń do
Chełma. Pomoże w tym nowy pociąg TLK Roztocze,
który zapewni połączenie Chełma z Katowicami, kursując przez
Rzeszów i Kraków. W weekendy oraz wakacje będzie prowadzić grupę
wagonów z i do Zamościa. Zamość obsłuży także pociąg
IC Hetman
relacji
Lublin/Zamość – Rzeszów – Kraków – Wrocław. TLK Zamoyski
relacji Warszawa – Zamość będzie kursował w wydłużonej
relacji do Hrubieszowa, który zyska dzięki temu bezpośrednie
połączenie ze stolicą kraju. Tym
samym poprawi się oferta dla południowej części województwa.
W
nowym rozkładzie rozwinie się oferta połączeń między Polską a
Białorusią. Z jednej do trzech par dziennie zwiększy się liczba
pociągów z Warszawy do Brześcia. IC
Mickiewicz
relacji Warszawa – Brześć będzie skomunikowany z pociągiem do
Mińska. Z kolei IC Batory
z Pragi i Budapesztu poprowadzi grupę wagonów do Moskwy,
przejeżdżając także przez Terespol, Mińsk i Brześć. Pociąg
obsłuży północną część województwa i zapewni możliwość
bezpośredniego dojazdu z Białej Podlaskiej do Pragi i Budapesztu.
Międzynarodowy pociąg Kiev
Express będzie
miał dodatkowy postój w Dorohusku.
Dostosowanie
do prac modernizacyjnych
Obowiązujący
od 15 grudnia br. rozkład jazdy uwzględnia zmiany, które zapewnią
optymalne kursowanie pociągów podczas modernizacji linii
kolejowych. Modernizowana będzie linia na odcinku Lubartów –
Parczew, co sprawi, że od maja pociągi zastąpi autobusowa
komunikacja zastępcza. Kontynuowane będą prace na linii nr 7 na
odcinku Lublin – Dęblin. Pociągi będą trasowane jednym torem.
Kompleksowa
informacja dla podróżnych
Bilety
PKP Intercity dostępne są w kasach na terenie całego kraju, w
Centrach Obsługi Klienta na głównych dworcach, w automatach
biletowych, a także przez Internet. Dokładne informacje na temat
biletów i rozkładu jazdy przewoźnika pasażerowie uzyskają na
stronie www.intercity.pl lub
dzwoniąc pod nr 703 200 200 (opłata za minutę połączenia 1,29 zł
brutto. Usługę świadczy PKP Intercity S.A.).
PKP
Intercity to największy polski operator kolejowy, który łączy
centra dużych miast oraz popularne ośrodki turystyczne
w kraju, a także umożliwia wygodne podróżowanie po Europie. Każdego dnia uruchamia ponad 380 pociągów oraz realizuje największy w historii Spółki program inwestycyjny w tabor i zaplecza techniczne. W ramach strategii taborowej „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji” Spółka wyda ok 7 mld zł na wyższy komfort pasażerów. Kupi i zmodernizuje wagony, lokomotywy, składy zespolone oraz przebuduje stacje postojowe. Po zakończeniu programu pociągi PKP Intercity będą zestawione w blisko 80 proc. z nowego lub zmodernizowanego taboru.
w kraju, a także umożliwia wygodne podróżowanie po Europie. Każdego dnia uruchamia ponad 380 pociągów oraz realizuje największy w historii Spółki program inwestycyjny w tabor i zaplecza techniczne. W ramach strategii taborowej „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji” Spółka wyda ok 7 mld zł na wyższy komfort pasażerów. Kupi i zmodernizuje wagony, lokomotywy, składy zespolone oraz przebuduje stacje postojowe. Po zakończeniu programu pociągi PKP Intercity będą zestawione w blisko 80 proc. z nowego lub zmodernizowanego taboru.
Komentarze
Prześlij komentarz